Sema Örs
Köşe Yazarı
Sema Örs
 

''Haberzen'' dergimiz amacına ulaşabildi mi?

HERKES BİRBİRİNİ TANISIN, ANLASIN, BİR OLSUN İSTEDİK.. --Türkiye'nin kalesi Erzurum'u Ticari ve İktisadi açıdan ele almak, esnaf ile yönetim ve idarecilerin arasında köprü olmak istedim ama esnaf ve yönetimlerin görüşleri ne kadar dikkate alındı? Neler değişti? Eksik olan neler tamamladı? Hala bunun takibindeyiz çünkü esnafa söz verdik.. İşte bu amaçla dergimizin ana fikri olan yazımızı ve dergi link imizi yeniden siz okurlarımla paşlaşmak istedim...İyi okumalar..İyi analizler..!   haberzen ( Ekonomide bizim diyar) Tarih:(2024-03-19 17:08) ''haberzen'' Dergisi, büyük bir coşkuyla dağıtıldı ve Erzurum’da ekonomi üzerine yapılan röportajlar tamamlandı. Özel haberlerimizle birlikte dergimiz, okuyucularımıza güncel haberler, ilginç röportajlar ve derinlemesine analizler sunuyor..  ''haberzen'' dergimizin (ehaber.tv.tr ekidir) tüm sayfaların Editörü, kalemi, Genel yayın yönetmeni olarak, dergimizin amacına binaen bende kendi düşünce ve fikirlrlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum..Takdir, siz saygı değer okuyucularımızındır.. (Erzen)Erzueum;ERZURUM; --Yüz yıllardır hem kent arazisinin feodal kuruluşa uygun olması, yani ayrı tepelerin birer kale ile çevrili savunma sistemine uyması, hem de sert iklim ve arızalı arazi içinde yaşam koşullarını kolaylaştıran bir ova niteliğine sahip olması, ancak sahip olduğu bu stratejik önem, kimi zaman kentin özellikle yatırımlar yönünden gözardı edilmesine ve hak ettiği sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine erişememesine yol açmıştır. --Son yıllarda özellikle kış turizmi açısından dikkat çeken bu kentten, Doğu-Batı Enerji Koridoru’nun ikinci bileşeni olan Bakü-Tiflis-Erzurum doğal gaz boru hattı ile Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattında öngörülen güzergâhlar geçmektedir. Ayrıca Erzurum, tarihi İpekyolu’nun önemli bir merkezi konumunda bulunmakla birlikte, ülke ortalamasının üzerinde su potansiyeline sahiptir.. --Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen sayesinde bu potansiyeller yeniden hayata geçirilmeye başlanmıştır..Eskimiş ve tükenmek üzre olan şehri bütün eleştirilere ve zorluklara rağmen yılmadan, yorulmadan adeta yeniden inşa ediyor fakat şehrin o kadar eksiği var ki, daha da zaman istiyor..Son yıllarda sadece ülkemizde değil, dünya geneli yaşanan ekonomik krizler hepimizi etkiliyor ve doğal olarak belediyelerin iş gücünü azaltıyor.Dileğimiz odur ki; Bu zorlu günlerde birbirimizi dinleyerek, tanıyarak ortak fikirlerle birlik olalım, şehrin sorunlarını birlikte aşalım...İşte bu amaçla,  HERKES BİRBİRİNİ TANISIN, ANLASIN, BİR OLSUN İSTEDİK.. --Türkiye'nin kalesi Erzurum'u Ticari ve İktisadi açıdan ele almak, esnaf ile yönetim ve idarecilerin arasında köprü olmak istedik..Yayınladığımız ropörtajları önce esnaftan aldık, sonra edindiğimiz gözlemlemlerle daha verimli olacağını düşünerek, sorularımızı yönetimlere ilettik..Bu yüzden sayfa sıralamasınıda ropörtaj sırasına göre yaptık.. İnşallah bizim emeklerimiz ve esnafın dilekleri hedefine ulaşır..Organize sanayiden fabrikalarla iletişim kurmaya çalıştık fakat kimse ropöttaja yanaşmadı..Bunu burada belirtmemin sebebi, ''neden her sektörle konuşmadınız? diye soracak olan okuyucuları aydınlatmak..Ama ne yazık ki; İşini tanıtımda ve kendini ifade etmede zorlanan bir şehirdir Erzurum..Ve bu en büyük eksiğimiz.. ''haberzen'' Dergimizde röpörtajları analiz ettiğimizde ilk sırayı alan konudan başlayalım söze; KÖYLERDE Kİ GÖÇ DURDURULMALI.! --Savaşlar ve idari değişimler, şehrin sosyo-ekonomik yapısını hep kötü yönde şekillendirmiştir. Bugün ki siyasi akım bütün şartları zorlamış özellikle kentsel dönüşümde farklılık yaratarak yeniden bir şehir oluşturmaya başlamaıştır lakin eksikleri henüz çoktur ve en kötüsü şehir hızlı göç vermeye başlamıştır..En çok göç veren köylerdir..Köylerde yaşamı kolaylaştırmadıkça, elindeki ürüne sahip çıkmadıkça, köy gençlerine şehirdeki imkanları götürmedikçe, göçler durmayacak.. --Son siyasi yönetimle beraber Kentte ki yaşamın daha kolay, modern ve Erzurum'un müteasip tarzının aksine maddi-manevi daha özgür hale gelmesiyle köylerden başlayan göç, pandemi sonrası yaşanan olumsuzluklarla, şehirden göç etmelere dönüşmüştür.. --En başta, Erzurum’un sert kış koşulları geliyor tabi ki..Batı bölgelerinde daha ılıman iklimin tercih edilmesi, göçün başlıca sebebi aslında..Sonra iş imkânlarının sınırlı oluşu, işverenlerin düşük ücretlerle çalıştırdığı, zorlayıcı çalışma koşullarının olduğu iş yerleri, insanları başka şehirlere gitmeye teşvik etmektedir..Maişet kaygısı ve gelecek planlaması, Erzurum'luyu daha iyi ücretler ve daha fazla istihdam olan bölgelere çekmektedir.. --Köyden şehire, şehirden başka şehire devam eden göç dalgası, hayvancılık ve tarımı tüketirken, kentsel dönüşümde hem yetersizlik, hemde konum açısından çokta verim getirmeyen küçük çapta sanayileşme, ekonomik ve kültürel olarak yerli esnafıda yok olmakla karşı karşıya getiriyor..Peki ne yapılabilir? özellikle esnaf için bir kaç görüşümüzü ele alırsak; yerel esnafa destek olmak için, 1: SON YILLARDA ERZURUM'DA YAPILAN KONUTLARIN HEPSİ KÖR..BİNALARIN ALTINDA NEDEN DÜKKAN YOK? EĞER OLSAYDI BULUNDUĞU ÇEVRE DAHA CANLI OLURDU VE ESNAFA - İŞSİZE İMKAN SAĞLARDI..  2: Genel olarak ekonomik durgunluk, esnafın işlerini etkilemektedir. Yüksek işletme maliyetleri, vergi artışı, düşük müşteri trafiği ve kâr marjları, esnafın sürdürülebilirliğini kısıtlıyor..Büyük alışveriş merkezleri ve ulusal zincir mağazaların artması, yerel esnafın rekabetini zorlaştırmaktadır. Bu durum, geleneksel esnafın mücadelesini artırmakta ve gücünü azaltıyor..Zincir marketlerinin gıdadan başka hiçbir ürünü satmasına izin verilmemeli..  3: Esnafın bulunduğu bölgelerin temizliği ve çevre düzenlemesi çok önemlidir. Bu konuda belediyenin daha etkin çalışmalar yapması gerekmektedir.Mesela Kentsel dönüşüm projeleri ve imar düzenlemeleri, esnafın iş yerlerini kötü yönde etkiliyor. Bu süreçlerde özellikle sanatkar esnafın hakları ve tercihleri dikkate alınmalı.. 4: Erzurum'a teşvikte öncelik verilmesi, büyük küçük demeden ticaret yapan her esnafın yatırım karşılığında vergi muafiyetininin sağlanması,50 ve üzeri istihdam sağlayan firmaların Avrupa Birliği fonlarından diğer bölgelerde olduğu gibi sigorta ve maaşının yarısının karşılanması gerekli bir çözüm. 5: Erzurum'da birçok yeni oluşan semtlerde ki konutlarda dükkan yok.Örneğin Hilalkent, Dadaşköy yolu, Nenehatun caddesi, Yukarı Yıldızkent, Tokiler vs..Halbuki bir dükkan, bir  iş yeri demek..Bir iş yerinde en az üç kişi çalışır. Buda üç ailenin istihdamı demektir..Ayrıca bulunduğu güzergahı her açıdan canlı tutar.. 6: Erzurum deprem fay hattı üzerinde olduğu için yeni yapılacak olan inşaatlarda bu konunun göz önünde bulundurulmalı, zemin etüdünün deprem göz önünde bulundurularak yapılmalı.. ESNAF DESTEK FONU OLUŞTURULABİLİR.. 1: Belediyeler, yerel esnafın ürünlerini sergileyebileceği pazarlar veya etkinlikler düzenleyebilir.Bu etkinlikler, hem esnafın gelirini artırır hem de şehirdeki ticaret canlılığını artırır. 2: Yeni düzene uyum sağlayabilmeleri için İşletme yönetimi, dijital pazarlama, finans yönetimi gibi konularda esnafa eğitimler verilebilir.Bu eğitimler, esnafın işlerini daha etkin yönetmelerine yardımcı olabilir çünkü esnafımız eğitimde ve müşteri ile diyalog da çok geride.. 3: Belediyeler, esnafın dijital platformlarda varlık göstermesi için destek verebilir.Web siteleri, sosyal medya hesapları ve online satış kanalları oluşturmak için rehberlik edilebilir.Esnafın İşbirliği Yapması Teşvik Edilebilir: 4: Esnaf birlikleri veya ticaret odaları, esnafla samimi bağlar kurarak önce güven vererek, esnafın bir araya gelerek işbirliği yapmasını sağlayabilir.Ortak projeler, alım gücünü artırabilir ve dayanışmayı teşvik edebilir. Bu adımlar, Erzurum’daki yerel esnafın daha güçlü ve sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermesine katkı sağlayabilir. Esnafın ekonomik ve sosyal refahını artırmak için bu tür desteklerin sürekli olarak devam etmesi gerekir. HİZMET VAR AMA HEDEFE ULAŞILAMIYOR ÇÜNKÜ YAPILAN PROJELERDE HALK İLE ORTAK PAYDA YOK, ŞAHSİYETLER ve ŞAHSİ ÇIKARLAR ÖNE GEÇİYOR.. Bir başka konu: 1:  Erzurum’da altyapı eksiklikleri ve ulaşım sorunları hala çözüme kavuşturulmamıştır. Yolların bakımı, trafik düzenlemeleri ve toplu taşıma sistemi eleştirilen konular arasında..Mesela köylerde yaşayan üniversite öğrencisi okuluna gitmek için yurtta kalmak zorunda kalıyor çünkü aynı gün içerisinde evine dönemiyor, Seferler tek olduğu için saatleri uymuyor.. 2. Erzurum otogarına tek bir araç var, doğal olarak yetmiyor..Her güzergahtan geçmediği için dar gelirli yolcu  harçlığını taksiye vermek zorunda kalıyor.. 3: Yeşil Alanlar ve Çevre Düzenlemesine gelince, parklar, bahçeler ve yeşil alanlar yetersizdir. Belediyenin özellikle şehir merkezinin yerleşimin sık olduğu semtlerinde çevre düzenlemesi, dinlenme parkları ve ağaçlandırma çalışmalarına daha fazla önem vermesi gerekiyor. 3: Erzurum’un zengin kültürel mirası ve tarihi önemi göz önüne alındığında, belediyenin kültür ve sanat etkinliklerine daha fazla destek vermesi beklenmektedir.Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı son yıllarda verdiği hizmetle takdirler alsa da hala eksikleri var..İnşallah sonraki sayılarımızda kültür konularınada değineceğiz.. Not:  --Büyükşehirin verdiği en büyük en önemli hizmet diyebileceğimiz ''Bilim Erzurum''projesiyle gençlerimize bilimi kültürüyle kaynaştırarak sevdirme-teşfik etme düşüncesiyle hareket eden en başta Mehmet Sekmen'e ve Daire Başkanlarına teşekkür ediyoruz.Bu konuda halk için gereken yapılmıştır. Artık bundan sonra mesuliyet, kültürde ve bilimde görev alan insanlarındır..Aldıkları görevi hakkıyla yerine getirsinler..Hakêtsinler.. 4: Belediyenin karar alma süreçlerinde daha şeffaf ve katılımcı bir yaklaşım benimsemesi gerekmektedir. Vatandaşların görüşlerine daha fazla önem vermeli,bunun içinde Başkan yardımcıları ve Vekilleri sadece açılışlarda değil, halkın içinde, esnaf arasında, her yerde olmalı, hem vatandaşa daha çok ulaşılmış olunur, birbirlrini tanırlar, hemde başkanların yükü biraz hafifler..Mesela belediye meclis üyeleri toplantılarda neye göre karar veriyorlar. Çarşı-pazar-esnaf nabzı yoklayarak gezen bir meclis üyesi kaç kere gördü bu millet.?  ŞEHRİN İLERİ GELENLERİNE SESLENİYORUZ.! VERDİĞİNİZ YARDIMLARLA BİR ARAYA GELEREK İŞ İMKANLARI YARATIN.. 5: Sosyal yardım programları ve hizmetleri daha etkin bir şekilde yürütülmeli,adalet sağlanmalı, yapılan yardımlar denetimle takip edilmelidir..Ne zaman ki yardım edilen fakir sayısı düşer, işte o zaman iyleşme başlamış demektir..Aksine yüksek rakamlarla şu kadar fakire yardım ettik diye ÖVÜNEN mülk sahiplerine, zengin brokrata bir tavsiye: ''verilen sadakalarla bir araya gelin Erzurum halkına iş imkanları yaratın'' İşte o zaman halk olarak bizde sizinle övünelim.. HIZLI TREN..  Erzurum, tarih boyunca önemli bir kültürel ve ticari merkez olmuştur. Doğu Anadolu'nun incisi olarak bilinen bu güzel şehrimiz, gelenekleri, doğal güzellikleri ve zengin tarihi ile büyük bir potansiyele sahiptir. Ancak, ulaşım konusunda bazı zorluklar yaşamaktayız. **Hızlı tren**, modern dünyanın vazgeçilmez bir ulaşım aracıdır. Hızlı tren hatları, kentleri birbirine bağlar, ticareti canlandırır, turizmi destekler ve insanların daha hızlı ve konforlu bir şekilde seyahat etmesini sağlar. Bu nedenle, Erzurum'un da hızlı trenle tanışması gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu'nun ifade ettiği gibi, ''2022 yılında Ankara-Sivas hızlı tren hattının bitmesinin ardından hedefte Erzincan-Erzurum-Kars hattı'' demişti. Bu, Erzurum'un ve çevre illerin ulaşımını büyük ölçüde kolaylaştıracak ve bölgenin gelişimine katkı sağlayacaktır. Bu noktada, hep birlikte "Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz!" kampanyasını başlatmalıyız. Bu kampanya ile hızlı trenin Erzurum'a gelmesi için sesimizi duyurmalı, yetkililere taleplerimizi iletmeliyiz. Sosyal medyada paylaşımlar yaparak, imza kampanyaları düzenleyerek ve yerel yönetimlerle iletişime geçerek bu konuda farkındalık yaratmalıyız. Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz Platformu'nu oluşturarak bir araya gelmeli, bu önemli projenin hayata geçmesi için çaba göstermeliyiz³. Hızlı tren, Erzurum'un geleceği için bir adım olacaktır. Birlikte hareket edersek, bu hayali gerçekleştirebiliriz. Unutmayalım ki hızlı tren sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda bir kalkınma hamlesidir. Erzurum'un bu büyük projeye kavuşması için hep birlikte çalışalım. **Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz!** ehaber/Sema ÖRS  ''haberzen'' derginin (ehaber.tv.tr ekidir)tüm sayfaların Röpörtajı, Editörü, kalemi, Genel yayın yönetmeni-Araştırmacı yazar: Sema ÖRS'e aittir.. Dijital ''haberzen''dergimizi bu linkten izleyerek okuyabilirsiniz.. https://online.fliphtml5.com/yzjgv/sbhj/#p=1
Ekleme Tarihi: 12 Ağustos 2024 - Pazartesi

''Haberzen'' dergimiz amacına ulaşabildi mi?

HERKES BİRBİRİNİ TANISIN, ANLASIN, BİR OLSUN İSTEDİK..

--Türkiye'nin kalesi Erzurum'u Ticari ve İktisadi açıdan ele almak, esnaf ile yönetim ve idarecilerin arasında köprü olmak istedim ama esnaf ve yönetimlerin görüşleri ne kadar dikkate alındı? Neler değişti? Eksik olan neler tamamladı?
Hala bunun takibindeyiz çünkü esnafa söz verdik.. İşte bu amaçla dergimizin ana fikri olan yazımızı ve dergi link imizi yeniden siz okurlarımla paşlaşmak istedim...İyi okumalar..İyi analizler..!

  haberzen ( Ekonomide bizim diyar)
Tarih:(2024-03-19 17:08)

''haberzen'' Dergisi, büyük bir coşkuyla dağıtıldı ve Erzurum’da ekonomi üzerine yapılan röportajlar tamamlandı. Özel haberlerimizle birlikte dergimiz, okuyucularımıza güncel haberler, ilginç röportajlar ve derinlemesine analizler sunuyor..

 ''haberzen'' dergimizin (ehaber.tv.tr ekidir) tüm sayfaların Editörü, kalemi, Genel yayın yönetmeni olarak, dergimizin amacına binaen bende kendi düşünce ve fikirlrlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum..Takdir, siz saygı değer okuyucularımızındır..

(Erzen)Erzueum;ERZURUM;

--Yüz yıllardır hem kent arazisinin feodal kuruluşa uygun olması, yani ayrı tepelerin birer kale ile çevrili savunma sistemine uyması, hem de sert iklim ve arızalı arazi içinde yaşam koşullarını kolaylaştıran bir ova niteliğine sahip olması, ancak sahip olduğu bu stratejik önem, kimi zaman kentin özellikle yatırımlar yönünden gözardı edilmesine ve hak ettiği sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyine erişememesine yol açmıştır.

--Son yıllarda özellikle kış turizmi açısından dikkat çeken bu kentten, Doğu-Batı Enerji Koridoru’nun ikinci bileşeni olan Bakü-Tiflis-Erzurum doğal gaz boru hattı ile Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattında öngörülen güzergâhlar geçmektedir. Ayrıca Erzurum, tarihi İpekyolu’nun önemli bir merkezi konumunda bulunmakla birlikte, ülke ortalamasının üzerinde su potansiyeline sahiptir..

--Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen sayesinde bu potansiyeller yeniden hayata geçirilmeye başlanmıştır..Eskimiş ve tükenmek üzre olan şehri bütün eleştirilere ve zorluklara rağmen yılmadan, yorulmadan adeta yeniden inşa ediyor fakat şehrin o kadar eksiği var ki, daha da zaman istiyor..Son yıllarda sadece ülkemizde değil, dünya geneli yaşanan ekonomik krizler hepimizi etkiliyor ve doğal olarak belediyelerin iş gücünü azaltıyor.Dileğimiz odur ki;
Bu zorlu günlerde birbirimizi dinleyerek, tanıyarak ortak fikirlerle birlik olalım, şehrin sorunlarını birlikte aşalım...İşte bu amaçla, 

HERKES BİRBİRİNİ TANISIN, ANLASIN, BİR OLSUN İSTEDİK..

--Türkiye'nin kalesi Erzurum'u Ticari ve İktisadi açıdan ele almak, esnaf ile yönetim ve idarecilerin arasında köprü olmak istedik..Yayınladığımız ropörtajları önce esnaftan aldık, sonra edindiğimiz gözlemlemlerle daha verimli olacağını düşünerek, sorularımızı yönetimlere ilettik..Bu yüzden sayfa sıralamasınıda ropörtaj sırasına göre yaptık.. İnşallah bizim emeklerimiz ve esnafın dilekleri hedefine ulaşır..Organize sanayiden fabrikalarla iletişim kurmaya çalıştık fakat kimse ropöttaja yanaşmadı..Bunu burada belirtmemin sebebi, ''neden her sektörle konuşmadınız? diye soracak olan okuyucuları aydınlatmak..Ama ne yazık ki; İşini tanıtımda ve kendini ifade etmede zorlanan bir şehirdir Erzurum..Ve bu en büyük eksiğimiz..

''haberzen'' Dergimizde röpörtajları analiz ettiğimizde ilk sırayı alan konudan başlayalım söze;

KÖYLERDE Kİ GÖÇ DURDURULMALI.!

--Savaşlar ve idari değişimler, şehrin sosyo-ekonomik yapısını hep kötü yönde şekillendirmiştir. Bugün ki siyasi akım bütün şartları zorlamış özellikle kentsel dönüşümde farklılık yaratarak yeniden bir şehir oluşturmaya başlamaıştır lakin eksikleri henüz çoktur ve en kötüsü şehir hızlı göç vermeye başlamıştır..En çok göç veren köylerdir..Köylerde yaşamı kolaylaştırmadıkça, elindeki ürüne sahip çıkmadıkça, köy gençlerine şehirdeki imkanları götürmedikçe, göçler durmayacak..

--Son siyasi yönetimle beraber Kentte ki yaşamın daha kolay, modern ve Erzurum'un müteasip tarzının aksine maddi-manevi daha özgür hale gelmesiyle köylerden başlayan göç, pandemi sonrası yaşanan olumsuzluklarla, şehirden göç etmelere dönüşmüştür..

--En başta, Erzurum’un sert kış koşulları geliyor tabi ki..Batı bölgelerinde daha ılıman iklimin tercih edilmesi, göçün başlıca sebebi aslında..Sonra iş imkânlarının sınırlı oluşu, işverenlerin düşük ücretlerle çalıştırdığı, zorlayıcı çalışma koşullarının olduğu iş yerleri, insanları başka şehirlere gitmeye teşvik etmektedir..Maişet kaygısı ve gelecek planlaması, Erzurum'luyu daha iyi ücretler ve daha fazla istihdam olan bölgelere çekmektedir..

--Köyden şehire, şehirden başka şehire devam eden göç dalgası, hayvancılık ve tarımı tüketirken, kentsel dönüşümde hem yetersizlik, hemde konum açısından çokta verim getirmeyen küçük çapta sanayileşme, ekonomik ve kültürel olarak yerli esnafıda yok olmakla karşı karşıya getiriyor..Peki ne yapılabilir? özellikle esnaf için bir kaç görüşümüzü ele alırsak; yerel esnafa destek olmak için,

1: SON YILLARDA ERZURUM'DA YAPILAN KONUTLARIN HEPSİ KÖR..BİNALARIN ALTINDA NEDEN DÜKKAN YOK? EĞER OLSAYDI BULUNDUĞU ÇEVRE DAHA CANLI OLURDU VE ESNAFA - İŞSİZE İMKAN SAĞLARDI.. 

2: Genel olarak ekonomik durgunluk, esnafın işlerini etkilemektedir. Yüksek işletme maliyetleri, vergi artışı, düşük müşteri trafiği ve kâr marjları, esnafın sürdürülebilirliğini kısıtlıyor..Büyük alışveriş merkezleri ve ulusal zincir mağazaların artması, yerel esnafın rekabetini zorlaştırmaktadır. Bu durum, geleneksel esnafın mücadelesini artırmakta ve gücünü azaltıyor..Zincir marketlerinin gıdadan başka hiçbir ürünü satmasına izin verilmemeli.. 

3: Esnafın bulunduğu bölgelerin temizliği ve çevre düzenlemesi çok önemlidir. Bu konuda belediyenin daha etkin çalışmalar yapması gerekmektedir.Mesela Kentsel dönüşüm projeleri ve imar düzenlemeleri, esnafın iş yerlerini kötü yönde etkiliyor. Bu süreçlerde özellikle sanatkar esnafın hakları ve tercihleri dikkate alınmalı..

4: Erzurum'a teşvikte öncelik verilmesi, büyük küçük demeden ticaret yapan her esnafın yatırım karşılığında vergi muafiyetininin sağlanması,50 ve üzeri istihdam sağlayan firmaların Avrupa Birliği fonlarından diğer bölgelerde olduğu gibi sigorta ve maaşının yarısının karşılanması gerekli bir çözüm.

5: Erzurum'da birçok yeni oluşan semtlerde ki konutlarda dükkan yok.Örneğin Hilalkent, Dadaşköy yolu, Nenehatun caddesi, Yukarı Yıldızkent, Tokiler vs..Halbuki bir dükkan, bir  iş yeri demek..Bir iş yerinde en az üç kişi çalışır. Buda üç ailenin istihdamı demektir..Ayrıca bulunduğu güzergahı her açıdan canlı tutar..

6: Erzurum deprem fay hattı üzerinde olduğu için yeni yapılacak olan inşaatlarda bu konunun göz önünde bulundurulmalı, zemin etüdünün deprem göz önünde bulundurularak yapılmalı..

ESNAF DESTEK FONU OLUŞTURULABİLİR..

1: Belediyeler, yerel esnafın ürünlerini sergileyebileceği pazarlar veya etkinlikler düzenleyebilir.Bu etkinlikler, hem esnafın gelirini artırır hem de şehirdeki ticaret canlılığını artırır.
2: Yeni düzene uyum sağlayabilmeleri için İşletme yönetimi, dijital pazarlama, finans yönetimi gibi konularda esnafa eğitimler verilebilir.Bu eğitimler, esnafın işlerini daha etkin yönetmelerine yardımcı olabilir çünkü esnafımız eğitimde ve müşteri ile diyalog da çok geride..

3: Belediyeler, esnafın dijital platformlarda varlık göstermesi için destek verebilir.Web siteleri, sosyal medya hesapları ve online satış kanalları oluşturmak için rehberlik edilebilir.Esnafın İşbirliği Yapması Teşvik Edilebilir:

4: Esnaf birlikleri veya ticaret odaları, esnafla samimi bağlar kurarak önce güven vererek, esnafın bir araya gelerek işbirliği yapmasını sağlayabilir.Ortak projeler, alım gücünü artırabilir ve dayanışmayı teşvik edebilir.
Bu adımlar, Erzurum’daki yerel esnafın daha güçlü ve sürdürülebilir bir şekilde faaliyet göstermesine katkı sağlayabilir. Esnafın ekonomik ve sosyal refahını artırmak için bu tür desteklerin sürekli olarak devam etmesi gerekir.

HİZMET VAR AMA HEDEFE ULAŞILAMIYOR ÇÜNKÜ YAPILAN PROJELERDE HALK İLE ORTAK PAYDA YOK, ŞAHSİYETLER ve ŞAHSİ ÇIKARLAR ÖNE GEÇİYOR..

Bir başka konu:
1:  Erzurum’da altyapı eksiklikleri ve ulaşım sorunları hala çözüme kavuşturulmamıştır. Yolların bakımı, trafik düzenlemeleri ve toplu taşıma sistemi eleştirilen konular arasında..Mesela köylerde yaşayan üniversite öğrencisi okuluna gitmek için yurtta kalmak zorunda kalıyor çünkü aynı gün içerisinde evine dönemiyor, Seferler tek olduğu için saatleri uymuyor..

2. Erzurum otogarına tek bir araç var, doğal olarak yetmiyor..Her güzergahtan geçmediği için dar gelirli yolcu  harçlığını taksiye vermek zorunda kalıyor..

3: Yeşil Alanlar ve Çevre Düzenlemesine gelince, parklar, bahçeler ve yeşil alanlar yetersizdir. Belediyenin özellikle şehir merkezinin yerleşimin sık olduğu semtlerinde çevre düzenlemesi, dinlenme parkları ve ağaçlandırma çalışmalarına daha fazla önem vermesi gerekiyor.

3: Erzurum’un zengin kültürel mirası ve tarihi önemi göz önüne alındığında, belediyenin kültür ve sanat etkinliklerine daha fazla destek vermesi beklenmektedir.Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı son yıllarda verdiği hizmetle takdirler alsa da hala eksikleri var..İnşallah sonraki sayılarımızda kültür konularınada değineceğiz..
Not: 
--Büyükşehirin verdiği en büyük en önemli hizmet diyebileceğimiz ''Bilim Erzurum''projesiyle gençlerimize bilimi kültürüyle kaynaştırarak sevdirme-teşfik etme düşüncesiyle hareket eden en başta Mehmet Sekmen'e ve Daire Başkanlarına teşekkür ediyoruz.Bu konuda halk için gereken yapılmıştır.

Artık bundan sonra mesuliyet, kültürde ve bilimde görev alan insanlarındır..Aldıkları görevi hakkıyla yerine getirsinler..Hakêtsinler..

4: Belediyenin karar alma süreçlerinde daha şeffaf ve katılımcı bir yaklaşım benimsemesi gerekmektedir. Vatandaşların görüşlerine daha fazla önem vermeli,bunun içinde Başkan yardımcıları ve Vekilleri sadece açılışlarda değil, halkın içinde, esnaf arasında, her yerde olmalı, hem vatandaşa daha çok ulaşılmış olunur, birbirlrini tanırlar, hemde başkanların yükü biraz hafifler..Mesela belediye meclis üyeleri toplantılarda neye göre karar veriyorlar.
Çarşı-pazar-esnaf nabzı yoklayarak gezen bir meclis üyesi kaç kere gördü bu millet.? 

ŞEHRİN İLERİ GELENLERİNE SESLENİYORUZ.! VERDİĞİNİZ YARDIMLARLA BİR ARAYA GELEREK İŞ İMKANLARI YARATIN..

5: Sosyal yardım programları ve hizmetleri daha etkin bir şekilde yürütülmeli,adalet sağlanmalı, yapılan yardımlar denetimle takip edilmelidir..Ne zaman ki yardım edilen fakir sayısı düşer, işte o zaman iyleşme başlamış demektir..Aksine yüksek rakamlarla şu kadar fakire yardım ettik diye ÖVÜNEN mülk sahiplerine, zengin brokrata bir tavsiye:

''verilen sadakalarla bir araya gelin Erzurum halkına iş imkanları yaratın'' İşte o zaman halk olarak bizde sizinle övünelim..

HIZLI TREN..

 Erzurum, tarih boyunca önemli bir kültürel ve ticari merkez olmuştur. Doğu Anadolu'nun incisi olarak bilinen bu güzel şehrimiz, gelenekleri, doğal güzellikleri ve zengin tarihi ile büyük bir potansiyele sahiptir. Ancak, ulaşım konusunda bazı zorluklar yaşamaktayız.

**Hızlı tren**, modern dünyanın vazgeçilmez bir ulaşım aracıdır. Hızlı tren hatları, kentleri birbirine bağlar, ticareti canlandırır, turizmi destekler ve insanların daha hızlı ve konforlu bir şekilde seyahat etmesini sağlar. Bu nedenle, Erzurum'un da hızlı trenle tanışması gerekmektedir.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu'nun ifade ettiği gibi, ''2022 yılında Ankara-Sivas hızlı tren hattının bitmesinin ardından hedefte Erzincan-Erzurum-Kars hattı'' demişti. Bu, Erzurum'un ve çevre illerin ulaşımını büyük ölçüde kolaylaştıracak ve bölgenin gelişimine katkı sağlayacaktır.

Bu noktada, hep birlikte "Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz!" kampanyasını başlatmalıyız. Bu kampanya ile hızlı trenin Erzurum'a gelmesi için sesimizi duyurmalı, yetkililere taleplerimizi iletmeliyiz. Sosyal medyada paylaşımlar yaparak, imza kampanyaları düzenleyerek ve yerel yönetimlerle iletişime geçerek bu konuda farkındalık yaratmalıyız.

Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz Platformu'nu oluşturarak bir araya gelmeli, bu önemli projenin hayata geçmesi için çaba göstermeliyiz³. Hızlı tren, Erzurum'un geleceği için bir adım olacaktır. Birlikte hareket edersek, bu hayali gerçekleştirebiliriz.

Unutmayalım ki hızlı tren sadece bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda bir kalkınma hamlesidir. Erzurum'un bu büyük projeye kavuşması için hep birlikte çalışalım.

**Erzurum'a Hızlı Tren İstiyoruz!**

ehaber/Sema ÖRS

 ''haberzen'' derginin (ehaber.tv.tr ekidir)tüm sayfaların Röpörtajı, Editörü, kalemi, Genel yayın yönetmeni-Araştırmacı yazar:
Sema ÖRS'e aittir..

Dijital ''haberzen''dergimizi bu linkten izleyerek okuyabilirsiniz..

https://online.fliphtml5.com/yzjgv/sbhj/#p=1

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ehaber.tv.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.