Tarihi binalarda ders yapıyor, onların röntgenini çekiyorlar
EĞİTİM
(İHA) - İhlas Haber Ajansı |
11.06.2024 - 10:03, Güncelleme:
11.06.2024 - 09:32
Tarihi binalarda ders yapıyor, onların röntgenini çekiyorlar
Tarihi binalarda ders yapıyor, onların röntgenini çekiyorlar
Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri, tarihi binalarla alakalı derslerini yerinde yapıyor ve aynı zamanda onların depremlerle alakalı geçmişini araştırıyorlar."Yığma Yapılar" dersi kapsamında öğrencileriyle birlikte tarihi yapıları inceleyen Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dilek Okuyucu, taşıyıcı sistemler ve bunlardaki hasarların nedenlerini araştırdıklarını ifade ederek, "Erzurum tarihi yapılar bakımından son derece zengin bir şehrimiz. O yüzden sınıfta herhangi bir görselle ya da soyut bir materyalle ders anlatmaktan ziyade sahada yerinde ders yapıyoruz. Bu da muhtemelen iki üç seans sürecek. Ardından da tarihi yapıların bilgisayar ortamı da modellenmesi, analizi olacak. Muhtemel hasarların nedenleri bu hasarların giderilmesi, bununla alakalı çalışmalarımız öğrencilerle devam edecek. Aslında bir ders yapıyoruz şu anda. Verdiğimiz dersten bir inşaat mühendisliği son sınıf dersi. Aynı zamanda yüksek lisans dersi olarak da değerlendiriliyor" şeklinde konuştu."Tarihi binalar birer deprem şahidi"Öğrencilerin derslerde anlatılanları sahada bire bir gördüğünü ve teorik bilgiyi burada pekiştirdiklerini anlatan Okuyucu, "Bir de tarih yapılar bizim için birer deprem şahitleri. Yapılardaki, sütunlardaki birtakım hasarlardan, duvarlardaki birtakım yer hareketi ya da Muhtemel bir salınım var mı, olmuş mudur? Bunları öğrencilerle beraber teşhis etmeye çalışıyoruz. Yerinde öğrenmek her zaman çok daha kaliteli oluyor bizim için. Sınıftaki derste buradaki farklı mı? Burası da bir üniversite, Erzurum’un önemli tarihi eserlerinden birisi olan Çifte Minareli Medrese. Biz şu anda bir üniversitede ders yapıyoruz. Yani on üçüncü yüzyıldan kalan bir yapı. Arkamızda sınıflar var görüyorsunuz. Henüz onlara girmedik ama oralara da gireceğiz. Biz aslında bir üniversitede ders yapıyoruz. Bence bu çok değerli, yani tarihi yapıları işliyorsunuz" dedi.
Tarihi binalarda ders yapıyor, onların röntgenini çekiyorlar
Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğrencileri, tarihi binalarla alakalı derslerini yerinde yapıyor ve aynı zamanda onların depremlerle alakalı geçmişini araştırıyorlar.
"Yığma Yapılar" dersi kapsamında öğrencileriyle birlikte tarihi yapıları inceleyen Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dilek Okuyucu, taşıyıcı sistemler ve bunlardaki hasarların nedenlerini araştırdıklarını ifade ederek, "Erzurum tarihi yapılar bakımından son derece zengin bir şehrimiz. O yüzden sınıfta herhangi bir görselle ya da soyut bir materyalle ders anlatmaktan ziyade sahada yerinde ders yapıyoruz. Bu da muhtemelen iki üç seans sürecek. Ardından da tarihi yapıların bilgisayar ortamı da modellenmesi, analizi olacak. Muhtemel hasarların nedenleri bu hasarların giderilmesi, bununla alakalı çalışmalarımız öğrencilerle devam edecek. Aslında bir ders yapıyoruz şu anda. Verdiğimiz dersten bir inşaat mühendisliği son sınıf dersi. Aynı zamanda yüksek lisans dersi olarak da değerlendiriliyor" şeklinde konuştu.
"Tarihi binalar birer deprem şahidi"
Öğrencilerin derslerde anlatılanları sahada bire bir gördüğünü ve teorik bilgiyi burada pekiştirdiklerini anlatan Okuyucu, "Bir de tarih yapılar bizim için birer deprem şahitleri. Yapılardaki, sütunlardaki birtakım hasarlardan, duvarlardaki birtakım yer hareketi ya da Muhtemel bir salınım var mı, olmuş mudur? Bunları öğrencilerle beraber teşhis etmeye çalışıyoruz. Yerinde öğrenmek her zaman çok daha kaliteli oluyor bizim için. Sınıftaki derste buradaki farklı mı? Burası da bir üniversite, Erzurum’un önemli tarihi eserlerinden birisi olan Çifte Minareli Medrese. Biz şu anda bir üniversitede ders yapıyoruz. Yani on üçüncü yüzyıldan kalan bir yapı. Arkamızda sınıflar var görüyorsunuz. Henüz onlara girmedik ama oralara da gireceğiz. Biz aslında bir üniversitede ders yapıyoruz. Bence bu çok değerli, yani tarihi yapıları işliyorsunuz" dedi.
"Yığma Yapılar" dersi kapsamında öğrencileriyle birlikte tarihi yapıları inceleyen Erzurum Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dilek Okuyucu, taşıyıcı sistemler ve bunlardaki hasarların nedenlerini araştırdıklarını ifade ederek, "Erzurum tarihi yapılar bakımından son derece zengin bir şehrimiz. O yüzden sınıfta herhangi bir görselle ya da soyut bir materyalle ders anlatmaktan ziyade sahada yerinde ders yapıyoruz. Bu da muhtemelen iki üç seans sürecek. Ardından da tarihi yapıların bilgisayar ortamı da modellenmesi, analizi olacak. Muhtemel hasarların nedenleri bu hasarların giderilmesi, bununla alakalı çalışmalarımız öğrencilerle devam edecek. Aslında bir ders yapıyoruz şu anda. Verdiğimiz dersten bir inşaat mühendisliği son sınıf dersi. Aynı zamanda yüksek lisans dersi olarak da değerlendiriliyor" şeklinde konuştu.
"Tarihi binalar birer deprem şahidi"
Öğrencilerin derslerde anlatılanları sahada bire bir gördüğünü ve teorik bilgiyi burada pekiştirdiklerini anlatan Okuyucu, "Bir de tarih yapılar bizim için birer deprem şahitleri. Yapılardaki, sütunlardaki birtakım hasarlardan, duvarlardaki birtakım yer hareketi ya da Muhtemel bir salınım var mı, olmuş mudur? Bunları öğrencilerle beraber teşhis etmeye çalışıyoruz. Yerinde öğrenmek her zaman çok daha kaliteli oluyor bizim için. Sınıftaki derste buradaki farklı mı? Burası da bir üniversite, Erzurum’un önemli tarihi eserlerinden birisi olan Çifte Minareli Medrese. Biz şu anda bir üniversitede ders yapıyoruz. Yani on üçüncü yüzyıldan kalan bir yapı. Arkamızda sınıflar var görüyorsunuz. Henüz onlara girmedik ama oralara da gireceğiz. Biz aslında bir üniversitede ders yapıyoruz. Bence bu çok değerli, yani tarihi yapıları işliyorsunuz" dedi.
Erzurum HABERİ
www.ehaber.tv.tr
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.